우리 모두 웃어봐요! 우리들의 이야기로.
저 위의 제 성향을 이미지로 뽑아보면 엘프지만 성향상 거짓은 말하지 않고 약속도 꼭 지키며 배신도 하지는 않으나 명령이나 목적을 위해서는 무고한 사람이나 약자도 서슴없이 해치고, 약자는 돕지 않으며, 주 마법은 네크로맨서 계열이며 추종하는 신으로 판단하건데 말년에는 리치로 변할것 같은 마법사이며 악신관이군요. --;
二月님이랑은 같은 lawful계열이라 공통점은 있으나 제가 법이나 규칙을 스스로나 동료를 위해 교묘하게 이용하는 모습을 거부하시겠군요. ^^; 로플 뉴트럴이면 정말 공정* 공정한 (스스로에게 까지 엄격한) 규칙 준수자이니까요.. (하기야 레인저하고 네크로맨서하고 친해지기는 직업상 힘들기도 하겠네요 하하하.)
Mielikki(심볼은 왼쪽을 보고 있는 황금뿔을 가진 파란눈의 유니콘 머리입니다.)은 흔히 숲의 여왕이라고 불리며 드루이드 특히 드라이어드들의 주신이군요. 절대선이면 lawful good인가요? 성향은 뭐 딱 정의의 용사죠. 레인저에 파이터에 신 성향까지 어떻게 보면 전형적인 캐릭터시군요 하하
이월님이 딱히 정의가 아니라 중립적인 숲의 가디언 느낌이라면 타르타로스님은 정의의 용사 삘의 숲의 전사 느낌이군요. (역시 저랑은 사이가 나쁜 사이가 되겠군요. 하하. 문피아는 의외로 다들 정의의 집단이란 말인가? ^^;)
에 신이 제가 잘 모르는 신이네요 --; (스펠은 정확한건가요?) 나왔군요 카오틱 이블.. 이 성향 무섭죠. 편할때마다 거짓말을 하고 편의를 위해 무고한자를 해칩니다. 즐거움을 위해 죽이기도 하지요. 편할때로 규칙을 깨기도 하고 배신도 편하게 합니다. 모든 종류의 쾌락을 추구하며 자유를 넘어서 방종에 이르지요. 포로 따위도 잡지 않습니다. 아 신이 해석이 되어야 정확하게 나오는데. 아무튼 chaotic evil은 동료 따위는 없지요. --; (지금까지 나온 유일한 악성향 분마저 제 위의 캐릭터랑은 동료가 될수 없는 성향이군요. 하하하)
Solonor Thelandria(심볼은 화살입니다.) 사냥, 궁슬, 야외서바이벌등등의 신입니다. 카오틱 굿의 성향신에 카오틱 굿의 성향 캐릭터군요. 뭐 위에 나왔지만 닥치고 자유죠. 한 자리에 붙어있지 못하고 (저 신 자체가 역마살 캐릭터 입니다.) 사냥을 좋아하지만.. 카오틱 굿이기 때문에 뭔가 이득을 바라거나 죽이는 즐거움을 위해서 사냥하는게 아니라 밸런스를 맞추기 위한 사냥을 합니다. 이 신 자체가 d&d 쪽의 스나이퍼 류 신입니다. 학살의 화살을 만들어 내는 신이고 그걸로 악마를 쓸어 버린 전력이 있지요. 캐릭터가 레인저이자 저 신의 성직자이기도 하니까 이미지 쪽으로 캐릭터도 스나이핑 류의 엘프가 떠오르는군요. 위기의 순간 신에게 기원해서 짝퉁 학살의 화살 하나 부여 받아서 악한 적들을 쓸어 버리는 일도 가능할지도? (앗 순간 제가 소환한 언데드들이 쓸려 나가는 이미지가 보이는군요 하하하.)
왜 다들 적 캐릭터만 나오는거야 근데 --;
Erevan Ilesere는 과거에 장난과 rogues의 엘프 신이었지만. 모종의 사건 이후에 신격이 떨어져 지금은 반신 정도로 신격이 하락되어 있는 신입니다. 상징은 사기꾼과 카멜레온입니다. 카오틱 뉴트럴이라면 기본적으로 이기주의자라고 할수 있습니다. 권위에 대해서 부정적이고 자유를 위해서는 거짓말도 하지만 무구한 사람을 죽이지는 않고 살인도 안합니다. 자기 위에 권위 따위는 부정하고 위험한 상황이나 고문당하거나 하면 배신도 합니다. 즉 딱히 예측할수가 없습니다 그녀의 행동은.. --; 바드이며 메이지니 평상시에 음유시인으로 장난기가 많은 말썽꾸러기면서 유사시에는 마법도 사용하는 뭐 그런 이미지가 떠오르는군요.
하하 질문 2개 치고는 엄청난 차이군요. 그냥 둘 성향 다 있는데 비슷한 점수 였나 보군요. ^^;
Azuth는 상징은 푸른 불꽃에 감긴채로 검지를 펴서 위를 가르키고 있는 왼손으로 단적으로 마법의 신입니다. 주직업이 마법사로 바뀌고, 성향마저 트루 뉴트럴.. trpg에서 가장 역할을 하기가 어려운 성향이 트루 뉴트럴이지요. 이 성향은 절대적인건 없고 전부 상대적이며 그 모든 성향은 극단을 회피하는데 있습니다. 즉 이 성향은 뭔가 도움이 필요한 사람을 돕기는 하지만 그 행동이 스스로를 도울때에만 돕습니다. 배신도 어지간하면 안하지만 뭐 고문당하거나 생명이 위험하면 또 합니다. 남과 논쟁을 해서 설득하려 하지도 않고. 누구 편을 들지도 않습니다. 가족을 소중히 여기지만 가족의 요구를 받드시 듣지는 않습니다 --;
약속도 어지간하면 지키고 이득이 크면 위험도 무릎쓰고,. 한마디로 카오특 뉴트럴이 남이 종잡을수가 없다면 트루 뉴트럴은 스스로도 종잡을수가 없습니다 .^^;
성향은 말고 신만 언급하면 Talos(상징은 번개가 땅을 치는 모습)는 폭풍과 파괴의 신입니다. 그의 신관이나 팔라딘은 Talassans이라고 불립니다. 지진이나 파괴 혁명등을 담당하는 진짜 신으로 여겨지고 있지만 실상은 오크의 신이자 대신중 하나인 Gruumsh의 다른 측면이기도 합니다.
그의 추종자들은 농부나 선원들을 착취하며 마을을 약탈하고 강도질을 하며 악의적인 폭력을 휘두릅니다. (괜히 카오틱 이블이 아니지요 하하) 이들은 대부분의 나라에서 범법자로 규정되고 이 쪽의 성직자들은 평상시에 안대를 씁니다. 이미지를 따로 잡을 필요가 없지요? ^^;
Chaotic Good Human Mage Bard
Follower Of Mystra
Alignment:
Chaotic Good characters are independent types with a strong belief in the value of goodness. They have little use for governments and other forces of order, and will generally do their own things, without heed to such groups.
Race:
Humans are the 'average' race. They have the shortest life spans, and because of this, they tend to avoid the racial prejudices that other races are known for. They are also very curious and tend to live 'for the moment'.
Primary Class:
Mages harness the magical energies for their own use. Spells, spell books, and long hours in the library are their loves. While often not physically strong, their mental talents can make up for this.
Secondary Class:
Bards are the entertainers. They sing, dance, and play instruments to make other people happy, and, frequently, make money. They also tend to dabble in magic a bit.
Deity:
Mystra is the Neutral Good goddess of magic. She is also known as the Lady of Mysteries. Followers of Mystra wear armor and carry shields with her symbol on them. Mystra's symbol is a ring of stars.
혼돈, 인간, 주직 마법사, 부직 바드 군요
첫 시도.
Neutral Good Gnome Ranger Bard
Follower Of Baervan Wildwanderer
Alignment: Neutral Good
종족: 놈.
Primary Class: 레인저
Secondary Class: Bards
Deity:Baervan Wildwanderer
애매한것 둘 바꿔서 다시 시도.
Neutral Good Elf Ranger Druid
Follower Of Mielikki
성향: 같은 N G
종족: 엘프.
주직업: 레인저.
부직업: 드루이드.
Deity: Mielikki
해석좀 부탁드립니다.
Alignment:
True Neutral characters are very rare. They believe that balance is the most important thing, and will not side with any other force. They will do whatever is necessary to preserve that balance, even if it means switching allegiances suddenly.
Race:
Humans are the 'average' race. They have the shortest life spans, and because of this, they tend to avoid the racial prejudices that other races are known for. They are also very curious and tend to live 'for the moment'.
Primary Class:
Thieves are the most roguish of the classes. They are sneaky and nimble-fingered, and have skills with traps and locks. While not all use these skills for burglary, that is a common occupation of this class.
Secondary Class:
Bards are the entertainers. They sing, dance, and play instruments to make other people happy, and, frequently, make money. They also tend to dabble in magic a bit.
Deity:
Gond is the True Neutral god of artifice, craft, and construction. He is also known as Gond Wonderbringer. His followers believe that 'actions count' - that is, that what is accomplished in the end is what is truly important. They wear saffron clothing, with red sashes containing all manner of mechanical devices. Their preferred weapons are firearms, since the followers of Gond had a large hand in their making and invention. They also wear plate mail (no shield), but generally prefer to have bodyguards, instead. Gond's symbol is a toothed wheel, made of ivory, bone, or metal.
Alignment:
Neutral Good characters believe in the power of good above all else. They will work to make the world a better place, and will do whatever is necessary to bring that about, whether it goes for or against whatever is considered 'normal'.
Race:
Elves are the eldest of all races, although they are generally a bit smaller than humans. They are generally well-cultured, artistic, easy-going, and because of their long lives, unconcerned with day-to-day activities that other races frequently concern themselves with. Elves are, effectively, immortal, although they can be killed. After a thousand years or so, they simply pass on to the next plane of existance.
Primary Class:
Druids are a special variety of Cleric who serves the Earth, and can call upon the power in the earth to accomplish their goals. They tend to be somewhat fanatical about defending natural settings.
Secondary Class:
Rangers are the defenders of nature and the elements. They are in tune with the Earth, and work to keep it safe and healthy.
Deity:
Mielikki is the Neutral Good goddess of the forest and autumn. She is also known as the Lady of the Forest, and is the Patron of Rangers. Her followers are devoted to nature, and believe in the positive and outreaching elements of it. They use light armor, and a variety of weapons suitable for hunting, which they are quite skilled at. Mielikki's symbol is a unicorn head.
영어가 어려워요 ㅠㅠ
Comment ' 62